Špatně zvolená propagace nemovitosti Vás zbytečně připraví o čas i peníze

Při prodeji nemovitosti platí jednoduchá rovnice. Čím více lidí oslovíte, tím získáte více potencionálních kupců. A tím pádem se zvyšují šance na úspěšný prodej. Prodávající, kteří se rozhodnou jít do toho na vlastní pěst a realitku vynechat, osloví maximálně 10–20 % kupujících. Logicky z toto plyne, že se prodej může docela protáhnout. Nebo se Vám může podařit prodat rychle, ale pod cenou.

O tom, jak připravit nemovitost k prodeji jsem psal v minulém článku. Dnes budeme pokračovat od bodu, kdy máme všechny přípravy dokončené. Přistoupíme k propagaci nemovitosti, jejímž cílem je vytvořit poutavou prezentaci, která zaujme a osloví co největší počet relevantních klientů. Dobrou zprávou je, že existuje mnoho reklamních kanálů, které pomohou oslovit desetitisíce možných zájemců.

Databáze poptávajích klientů

Realitka má jednu velkou výhodu. Tou je možnost využít mnohdy rozsáhlou databázi poptávajících klientů. Databáze vzniká nejen konkrétními poptávkami po nemovitostech, ale hlavním zdrojem jsou prohlídky. Není vůbec výjimkou, že na prodávané nemovitosti proběhne i více než deset prohlídek. Kupec bude pochopitelně jen jeden a ostatní jsou zařazeni do databáze. Řady poptávajích klientů se tak stále zvyšují, a právě jim jsou přednostně nové a odpovídající nabídky odesílány.

Naše společnost disponuje díky tomu databází, která čítá tisíce zájemců o koupi nemovitosti v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. To jsou lokality, ve kterých úspěšně nemovitosti prodáváme. Proto se nám nezřídka stane, že nemovitost prodáme ještě před další propagací.

Realitní servery jsou nutným základem

Téměř 50 % zájemců nám přivádějí realitní servery. Proto je jasné, že nepropagovat zde, by byla velká chyba. Je tu ale jedna podmínka. Tou je nutnost vybrat pouze fungující realitní servery, kterých není mnoho. Podle našich statistik je těch opravdu fungujících asi deset. My ale využíváme zhruba třicet serverů. Jedná se hlavně o Sreality, reality Idnes, Východočeské reality a několik dalších.

Výhodou těchto serverů je také možnost topování. Což znamená, že se Vaše nabídka opět posune na přední vyhledávací pozice. Neplacené realitní servery tímto způsobem většinou nefungují, a proto přinášejí pouze malé procento zájemců. Pokud chcete dát inzerát na neplacený server a prodat, pak je v podstatě jedinou možností její podhodnocení. Což asi příliš velký efekt nepřináší.

Sociální sítě jako fungující zdroj zájemců

V posledních letech jsme začali velkou měrou využívat k prodeji sociální sítě a brzy jsme zjistili, že se to opravdu vyplatilo. Tento zdroj nám poměrně často přivádí nové zájemce. Nutným doplňkem tohoto způsobu oslovení je ale využití placené reklamy z firemních profilů. O tom Jak prodat dům nebo byt přes Facebook, jsem psal v tomto článku.

Zde také najdete vysvětlení, jaký je rozdíl mezi osobním a firemním profilem. Obecně lze říci, že z osobního profilu je možné oslovit jen malé procento Vašich přátel. Dosah je tedy zanedbatelný. Pokud nemáte alespoň deset tisíc přátel. Vše uvedené platí i na ostatních sociálních sítích (Instagram, YouTube a další).

Vyhledavače Google a Seznam

Dalším zdrojem možných poptávek jsou vyhledavače. Na základě placené reklamy Vaši nemovitost zájemci najdou nejen pomocí vyhledávacích dotazů, ale také díky nastavení bannerové nebo remarketingové reklamy. Na tuto akci je ale zapotřebí mnoho zkušeností, které většinou samoprodejcům schází. Nezvládnutím uvedeného kroku se tak zbytečně připraví o další možné zájemce.

Ani offline marketing není mrtvý

V neposlední řadě využíváme k prodeji také časem prověřené původní zdroje, kterými jsou reklamní plachty na nemovitosti, letáky v okolí nabízené nemovitosti, plošná reklama v inzertních novinách a samozřejmě i placené vývěsky. Možná si někdo bude myslet, že je to přežitek, ale i tato reklama stále funguje. Sice ne jako dříve, ale čas od času nám to zájemce přivede. Vzhledem k tomu, že se snažíme využít každého dostupného prostředku pro úspěšný prodej, stále do této možnosti vkládáme finanční prostředky.

Nechcete se trápit s propagací? Oslovte raději odborníka

Jak vidíte, tak k tomu, abychom oslovili maximum relevantních zájemců, využíváme poměrně mnoho zdrojů. Zkušenosti nám říkají, že bez toho to jednoduše nejde. Moji klienti tak mají jistotu, že z jejich nemovitosti díky pečlivé přípravě udělám prodejní trhák, který následně díky propracované propagaci bude prodán v relativně krátkém čase za nejvyšší možnou cenu. A to je přeci cílem obou zúčastněných stran.

Chci konzultovat prodej své nemovitosti:

Lubomír Doleček
Jmenuji se Lubomír Doleček. Jsem realitní specialista a zároveň manažer v prosperující realitní společnosti HESTIA Group. Realitní činnosti se věnuji už 11 let a za tu dobu jsem přes 400 klientům zajistil prodej nemovitosti, jejichž celková hodnota se pohybuje v řádech stovek milionů. Specializuji se na prodej domů, rekreačních objektů, bytů a pozemků v okresech Ústí nad Orlicí, Rychnov nad Kněžnou a Svitavy. 
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.