Při prodeji nemovitosti platí jednoduchá rovnice. Čím více lidí oslovíte, tím získáte více potencionálních kupců. A tím pádem se zvyšují šance na úspěšný prodej. Prodávající, kteří se rozhodnou jít do toho na vlastní pěst a realitku vynechat, osloví maximálně 10–20 % kupujících. Logicky z toto plyne, že se prodej může docela protáhnout. Nebo se Vám může podařit prodat rychle, ale pod cenou.
O tom, jak připravit nemovitost k prodeji jsem psal v minulém článku. Dnes budeme pokračovat od bodu, kdy máme všechny přípravy dokončené. Přistoupíme k propagaci nemovitosti, jejímž cílem je vytvořit poutavou prezentaci, která zaujme a osloví co největší počet relevantních klientů. Dobrou zprávou je, že existuje mnoho reklamních kanálů, které pomohou oslovit desetitisíce možných zájemců.
Oproti samoprodejcům máme obrovskou výhodu. Tou je možnost využít rozsáhlou databázi poptávajících klientů. Každá nová nemovitost je přednostně nabídnuta klientům, kteří zrovna takovou nemovitost shánějí. V mnoha případech se tak stane, že první zájemci se nám přihlásí z tohoto zdroje a nemovitost je prodána ještě před zveřejněním.
Téměř 50 % zájemců nám přivádějí realitní servery. Proto je jasné, že nepropagovat zde, by byla velká chyba. Je tu ale jedna podmínka. Tou je nutnost vybrat pouze fungující realitní servery, kterých není mnoho. Podle našich statistik je těch opravdu fungujících asi deset. My ale využíváme zhruba třicet serverů. Jedná se hlavně o Sreality, reality Idnes, Východočeské reality a několik dalších.
Výhodou těchto serverů je také možnost topování. Což znamená, že se Vaše nabídka opět posune na přední vyhledávací pozice. Neplacené realitní servery tímto způsobem většinou nefungují, a proto přinášejí pouze malé procento zájemců. Pokud chcete dát inzerát na neplacený server a prodat, pak je v podstatě jedinou možností její podhodnocení. Což asi příliš velký efekt nepřináší.
V posledních letech jsme začali velkou měrou využívat k prodeji sociální sítě a brzy jsme zjistili, že se to opravdu vyplatilo. Tento zdroj nám poměrně často přivádí nové zájemce. Nutným doplňkem tohoto způsobu oslovení je ale využití placené reklamy z firemních profilů. O tom Jak prodat dům nebo byt přes Facebook, jsem psal v tomto článku.
Zde také najdete vysvětlení, jaký je rozdíl mezi osobním a firemním profilem. Obecně lze říci, že z osobního profilu je možné oslovit jen malé procento Vašich přátel. Dosah je tedy zanedbatelný. Pokud nemáte alespoň deset tisíc přátel. Vše uvedené platí i na ostatních sociálních sítích (Instagram, YouTube a další).
Dalším zdrojem možných poptávek jsou vyhledavače. Na základě placené reklamy Vaši nemovitost zájemci najdou nejen pomocí vyhledávacích dotazů, ale také díky nastavení bannerové nebo remarketingové reklamy. Na tuto akci je ale zapotřebí mnoho zkušeností, které většinou samoprodejcům schází. Nezvládnutím uvedeného kroku se tak zbytečně připraví o další možné zájemce.
V neposlední řadě využíváme k prodeji také časem prověřené původní zdroje, kterými jsou reklamní plachty na nemovitosti, letáky v okolí nabízené nemovitosti, plošná reklama v inzertních novinách a samozřejmě i placené vývěsky. Vzhledem k tomu, že se snažíme využít každého dostupného prostředku pro úspěšný prodej, stále do této možnosti vkládáme finanční prostředky.
Jak vidíte, tak k tomu, abychom oslovili maximum relevantních zájemců, využíváme poměrně mnoho zdrojů. Zkušenosti nám říkají, že bez toho to jednoduše nejde. Moji klienti tak mají jistotu, že z jejich nemovitosti díky pečlivé přípravě udělám prodejní trhák, který následně díky propracované propagaci bude prodán v relativně krátkém čase za nejvyšší možnou cenu. A to je přeci cílem obou zúčastněných stran.
Chci konzultovat prodej své nemovitosti: