Odhad tržní ceny nemovitosti
při prodeji

Jak postupuji při odhadu a proč by vás to mělo zajimat?

Z čeho při odhadu vycházím?

Mám velké zkušenosti s prodejem nemovitostí v okresech Pardubického a Královehradeckého kraje. Samozřejmě nečerpám pouze ze svých zkušeností, ale k určení ceny využívám interní databáze prodaných nemovitostí, cenové mapy prodávaných nemovitostí a v neposlední řadě mám přístup do databáze transakčních cen katastrálního úřadu.

Jak Vám odhad pomůže?

V první řadě bude cena nastavena tak, abyste neprodali pod cenou. V druhé a neméně důležité řadě, nedojde kvůli nelogicky vysoké ceně k prodlení při hledání zájemce a následně nevyhnutelným slevám. Nemovitost s adekvátně nastavenou cenou se prodá v průměru 2 měsíců, takže se z ní nestane tzv. ležák. Pokud o prodeji pouze přemýšlíte, tak se z odhadu dozvíte, zda je ta pravá doba vaší nemovitost prodat.

Z čeho při odhadu vycházím

Které faktory nejvíce ovlivňuji kupní cenu?

Lokalita

Na cenu má velký vliv úroveň občanské vybavenosti jako například dostupnost škol a školek, obchodů, zdravotnických zařízení, úřadů atd. Dále potom kupní síla vzhledem k pracovním příležitostem. Hodně ceněna je i možnost sportovního a kulturního vyžití v okolí.

Stav nemovitosti

Je logické, že špatný, zanedbaný stav nemovitosti, který už neodpovídá standardům doby, snižuje cenu někdy i o desítky procent. Nejvýznamnější vliv mají např. staré rozvody, stav střešní konstrukce, zastaralé vnitřní vybavení. Jednoduše vše co vyžaduje nákladné investice.

Dispozice

Velkou mírou se na ceně projevuje i její dispozice. U domů jsou v dnešní době v popředí zájmu dispozice 4+1 nebo 5+1 a u bytů 1+1 a 3+1. Z dalších parametrů je důležité rozložení místností, orientace na světové strany, sociální a technické zázemí. Cenu například snižují rozlehlé chodby, které zbytečně ukrajují užitnou plochu.

Příslušenství

Čím více toho k nemovitosti náleží, tím vyšší je jeho cena. Máte u domu velkou a udržovanou rovinatou zahradu, bazén, garáž, pergolu s grilem a terasu? To vše má samozřejmě obrovský vlil na cenu. Jak je uvedeno na začátku, čím více toho k domu nebo bytu náleží, tím se cena zvyšuje.

Prezentace

Výslednou částku z prodeje může navýšit i kvalitní prezentace. Zájemci v dnešní době vyhledávají nemovitosti na realitních serverech, sociálních sítích a jiných online kanálech. Vyzdvihnout klady nemovitosti lze například profesionálními fotografiemi, videoprohlídkou, 3D půdorysy, popisem nemovitosti. I u nemovitostí v horším stavu lze tímto způsobem vzbudit zájem o prohlídku u více zájemců.

Doba prodeje

Čím déle bezúspěšně nabízíte nemovitost, tím více klesá vaše šance, že prodáte výhodně. Budete-li nelogicky předraženou nemovitost inzerovat půl roku bez jakékoliv změny, případní zájemci ji v očích začnou jednoduše ignorovat. Většina potenciálních kupců hledá nemovitost i několik měsíců a nejlépe reagují na "nejnovější" nabídky.

Jak získat odhad?

Vyplňte formulář

Ke zpracování tržního odhadu od Vás potřebuji co nejvíce informací o prodávané nemovitosti. Čím více, tím lépe. Po obdržení vás budu kontaktovat v případě, že bude potřeba doplnit nějaké informace. Zpracovaný odhad Vám pak zašlu v elektronické podobě. 

Sháníte pomocnou ruku?

Nezávazně mě kontaktujte

Řešíte prodej nemovitosti a potřebujete odbornou radu? Zavolejte mi nebo mě kontaktujte přes formulář, rád Vám s vaším problémem pomohu.

Lubomír Doleček

Realitní specialista
Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely vyřešení vašeho dotazu.