Jak úspěšně prodám vaší nemovitost?

Při prodeji nemovitosti je nutné od začátku správně nastavit strategii prodeje, která se skládá z několika důležitých kroků. Jen tak je možné prodat co nejrychleji, za nejvyšší cenu. Zde jsem pro Vás připravil soupis kroků, které dlouhodobě využívám pro úspěšný prodej nemovitostí. Pokud se mi ozvete, tak vám rád pomohu a vše za vás zajistím.

Nastavíme strategii prodeje

Někdo si může myslet, že prodat nemovitost je jednoduché. To rozhodně neplatí, pokud chcete realizovat prodej v krátkém čase za nejvyšší možnou cenu. Pokud nechcete prodat nemovitost pod cenou a měsíce se potýkat s problémy, musí vše být od začátku pečlivě naplánováno. Po úvodní schůzce při které probereme vaše potřeby, zhodnotím technický stav a stanovíme správnou prodejní cenu, jelikož to je alfou a omegou prodeje. Následně přichází na řadu tvorba prodejního plánu, který obsahuje detailně zpracovaný a garantovaný průběh spolupráce, takže od začátku víte jak bude postupováno bod po bodu. V průběhu spolupráce vám pravidelně  předám report úspěšnosti prodeje, kde si nejen můžete kontrolovat, že to co bylo dohodnuto je i plněno, ale také můžeme průběžně kontrolovat jak je nastavená strategie úspěšná a případně můžeme reagovat a strategii upravit. 

Důsledná příprava před prodejem

Připrava nemovitosti k prodeji nezahrnuje pouze to, že trochu poklidím a hurá na focení. Je důležité si pečlivě sepsat kompletní informace k nemovitosti včetně zaměření. Dále zkompletovat povinnou dokumentaci, kterou včetně zjištěných informací následně předávám klientům při prohlídkách.  Pokud vám nějaký dokument bude chybět, tak se postarám o dodání a případně vyřeším nebo navrhnu postup při řešení možných složitých situací. Až poté přichází na řadu připravit nemovitost k prezentaci, kdy Vám navrhnu co by bylo dobré případně upravit. Pokud se dohodneme můžeme využít k úpravě interiéru Home staging, což je úprava interiéru bytovým designerem.  

O prodeji se dozví každý, kdo něco shání

Jen hrstka realitních kanceláří nabízí takto komplexní formu propagace. Pokud chci něco prodat, je potřeba, aby o tom kupující věděli a toho nelze docílit bez propracovaného marketingu. S využitím mnoha prověřených prodejních kanálů se o vaší nemovitosti dozví tisíce potencionálních zájemců. K tomu využívám jak online tak offline formu. Vaše nemovitost, tak bude přednostně nabídnuta klientům z naší databáze, které evidujeme v našem systému. Dále jí uvidí na důležitých realitních serverech, Facebook a další sociální sítě jsou naší specialitou a propagace probíhá formou placených příspěvků, nakonec vytvoříme PPC kampaň pro vyhledavače Google a Seznam. Jak jsem psal, tak nezapomínám ani na outdorovou reklamu, takže dle dohody bude umístěn banner na nemovitosti a další propagace bude formou roznosu letáků v okolí nemovitosti nebo inzercí v lokálních novinách. Jednoduše nebude nikdo, kdo se o prodeji vaší nemovitosti nedozví. Výsledky úspěšnosti a další postup je obsahem pravidelného reportu.

Profesionální fotografie, které upoutají pozornost

Realitní servery i stránky realitních kanceláří jsou mnohdy plné nekvalitně zpracovaných prezentací. Přitom fotografie je to první s čím se zájemci setkají a první dojem je, jak všichni víme, velice důležitý, takže je mnohdy zcela nepochopitelné, s jakými fotografiemi se v prezentacích setkávám. Fotit nepřipravenou nemovitost mobilem nebo levným fotoaparátem se rozhodně nevyplatí. Se mnou se s tímto rozhodně nesetkáte. Vaše nemovitost bude nafocena tak, aby vizuálně zaujala případné zájemce, což nám zajistí náskok před většinou konkurenčních nabídek. 

Videoprohlídky

Žijeme v době plné informací a tun textů. Proto jakkékoliv krátké sdělení ve formě atraktivního videa vzbuzuje statisticky několikanásobně vyšší zájem a proklikovost potencionálních klientů. Správně vytvořená videprohlídka tak má potenciál pro zásah mnohem většího počtu osob, než prezentace bez videoprohlídky. Jako jedni z mála tuto službu klientům nabízíme a výsledky ukazují, že prezentace s videoprohlídkou má kratší dobu prodeje než prezentace bez videa. Samozřejmě, že ne každá nemovitost je vizuálně vhodná k tvorbě videoprohlídky. 

3D půdorys a vizualizace

Další poměrně novou formou propagace jsou 3D půdorysy, vizualizace budoucího stavu a virtuální prohlídky. Klienti tak mají možnost se dopředu seznámit s dispozicí nebo se případně kouknout, jak jejich nová nemovitost bude vypadat. Až poté se rozhodnou, zda jim nemovitost vyhovuje, třeba dispozičně. 

Webové stránky nemovitosti pro atraktivní nemovitosti

Webové stránky vytvořené speciálně pro konkrétní nemovitost dávají nabídce úplně jiný rozměr. Tvoří se u atraktivnějších nemovitostí, jejichž prodej si žádá nadstandardní snahu o nalezení zájemce o koupi. Webovou prezentací dáváte nabídce nejen exkluzivitu a šírší možnosti propagace, ale také máte prostor pro větší prezentaci, více zmíněných informací a tím i větší šanci zaujmout potenciálního kupce. Zejména při prodeji exkluzivních nemovitostí a developerských projektů je toto základem. 

Prohlídky

Konečně přichází na řadu fyzické prohlídky. Za svou praxi jsem absoluoval tisíce prohlídek, takže věřte, že mě prakticky už nic nemůže překvapit. Po prvotním důležitém prověření koupěschopnosti zájemců budou probíhat prohlídky pouze s vážnými zájemci, kterým budou předány relevatní a kompletní informace o právně - technickém stavu nemovitosti a to i formou zpracované brožury, která mimo jiné obsahuje i povinné dokumenty k prodeji. Odnesou si tak nejen dobrý dojem z jednání, ale i vše potřebné co k případné koupi potřebují vědět včetně dalšího postupu a podmínek v případě, že o nemovitost projeví zájem. O každém závěru vás pochopitelně budu informovat.

Financování

Mým úkolem je Vám navrhnout pouze koupěschopného klienta. Jelikož v dnešní době drtivá většina klientů nemovitost financuje úvěrem na bydlení, tak je velmi důležité mít i tuto část podchycenou. Naše společnost má vlastní hypocentrum, které spolupracuje se všemi bankami a stavebními spořitelnami v ČR. Ve spolupráci s kolegou tak prověříme koupěschopnost zájemců a nabídneme možnost financování. Pokud jde financování přes naše hypocentrum, máte jistotu, že celý obchod bude dotažen do úspěšného konce, jelikož od začátku nad průběhem vyřizování máme kontrolu.

Právní servis

Prodej nemovitosti provází několik klíčových okamžiků: od nastavení reálné tržní ceny, zvládnuté prezentace, přes jednání při prohlídkách, až po výběr toho pravého zájemce. Pokud se dostaneme do této fáze, tak bude následovat to nejdůležitější - podpis kupní smlouvy. Již několik let spolupracuji s renomovanou advokátní kanceláří, která je garantem smluvní dokumentace. Od začátku jsou vaše práva a povinnosti pod důslednou kontrolou a vy jste pravidelně informováni v jaké fázi se obchod nachází. Pokud bude potřeba odstraníme i veškeré právní vady, které brání případnému převodu. 

Předání nemovitosti

Po úhradě kupní ceny, již přichází na řadu předání nemovitosti ve sjednaném termínu. Ani v této fázi nebudu chybět a připravím Vám dokumenty k předání nemovitosti a k převodu energii. Dostanete ode mě také informace jaké povinnosti musíte splnit po předání. 

Potřebujete poradit nebo pomoci s prodejem nemovitosti?
Kontaktujte mě