
Facebook je velmi silným marketingovým nástrojem při prodeji nemovitosti, který je mnohdy mnohem efektivnější než velká většina realitních serverů. Vždy pokud chci něco prodat platí, že musím oslovit co největší počet lidí a vzhledem k tomu, že Facebook má v ČR přes 5 milionů uživatelů, tak je prakticky nutné při prodeji dům nebo byt propagovat i tady. Rozhodně ale nelze tvrdit, že pokud vystavím prodávanou nemovitost na Facebook, tak mám vyhráno.
Ještě než začnete nemovitost na prodej ukazovat světu, nabídka musí být kvalitně připravena. Základním kamenem prodeje nemovitosti je reálně nastavená prodejní cena. Promyšlenou propagací sice můžete prodejní cenu zvýšit, ale je-li cena nesmyslně vysoká, je zbytečné za jakoukoliv inzerci utrácet peníze.
Dalším velmi důležitým bodem je vizuální atraktivní prezentace nemovitosti. Fotografiemi počínaje, přes případnou videoprohlídku, až po textaci, která se k příspěvkům vkládá. Pamatujte, že vizuálně atraktivní příspěvek je pro Facebook velice důležitý.
Čím více lidí bude příspěvek „lajkovat“ nebo sdílet, tím více ho Facebook bude zobrazovat a dostane se tak k většímu počtu potencionálních zájemců. Pokud tedy přeženu prodejní cenu, doplním příspěvek hroznými fotkami a nezajímavým textem, tak mi nepomůže nic a nelze čekat, že Facebook na tom něco změní.
Získejte odhad tržní ceny zdarma
1. Prezentace na osobním profilu
Asi první možností, kterou můžeme využít je prezentace na osobním profilu. Zde je ale nutné pamatovat, že příspěvek se zobrazí většinou malému počtu přátel. Facebook totiž dle složitých algoritmů upřednostňuje příspěvky, o kterých uživatelé chtějí slyšet, a mohly by se jim líbit.
Neplatí tedy, že pokud mám 300 přátel, nabídka se zobrazí všem. Bude se tak jednat s největší pravděpodobností maximálně o desítky přátel, kteří nabídku uvidí. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že je bude zajímat spíše příspěvek z dovolené než to, že prodávám nemovitost. Z toho důvodu bude příspěvek mít velmi malý dosah lidí, kteří ho uvidí. Je to sice zdarma, ale efektivita je nízká.
Existuje mnoho skupin, které lze také využít při prodeji nemovitosti. Některé jsou specializované na prodej/pronájem nemovitostí a zde je možno zdarma příspěvek zveřejnit. Vzhledem k zaměření je pravděpodobné, že se dostane k relevantnějším lidem. Jiné skupiny se zabývají prodejem všeho možného od použitého oblečení přes nábytek, až po ojetá vozidla. Zveřejnění zde však opět ztrácí na efektivitě. Je málo pravděpodobné, že v „bazarové“ skupině bude někdo hledat nemovitost s cenou v řádech milionů.
Zde je největší potenciál jak využít Facebook při prodeji nemovitosti. Business stránky totiž umožňují přesné cílení na zákazníka formou placené reklamní kampaně. Mohu si tak vybrat mnoho parametrů, podle kterých facebook rozhodne, komu se příspěvek zobrazí.
Cílení můžete nastavit například podle lokality, věku, zájmů, pracovní pozice a dalších demografických údajů. Když máte s touto formou kampaní zkušenosti, můžete tak zajistit, že nemovitost bude prezentována relevantním lidem a potenciálním zájemcům. Ani to však není tak jednoduché. Tento marketingový nástroj a práce se s ním je poměrně složitá. Bez zkušeností s ním lze reklamu jen těžko efektivně připravit. To může opět vyústit v nízkou efektivitu inzerce s vysokými náklady za zveřejnění.
Z toho důvodu důrazně doporučuji tento krok řešit s odborníkem. Placenou propagaci zajišťuji pro své klienty standardně jako součást mých služeb.
Velkou výhodou této formy propagace je, že můžeme po celou dobu sledovat výsledky ve správci reklam a průběžně je vyhodnocovat. Nastavení kampaně tak lze průběžně upravovat podle dostupných výsledků s cílem zvýšení dosahu. Nemovitost tímto způsobem dostaneme mezi desítky tisíc potencionálních zájemců během týdne.
Facebook je jednou z efektivních možností, jak přispět k prodeji nemovitosti. Rozhodně však není jediná. Je bláhové domnívat se, že úspěšného prodeje dosáhnu pouze s využitím jednoho „zdroje“ kontaktů. Facebook je pouze jeden z mnoha marketingových kanálů, které lze využít k hledání nového majitele nemovitosti. Chcete-li získat z prodeje co nejvyšší částku, určitě zapojte všechny dostupné platformy propagace (už jen proto, že ne každý má facebook). O dalších formách propagace se dočtete v mém článku o prezentaci nemovitosti. Je to sice nákladné a složité, ale výsledky se dostaví.
Pokud připravuji do prodeje novou nemovitost, tak je Facebook vždy po konzultaci s marketingovým specialistou zahrnut do mého prodejního plánu. Prodávající tak dopředu vědí, jakým způsobem a komu bude nemovitost přes Facebook nabídnuta a následně jsou informováni o výsledcích jednotlivých reklamních kampaní.
Chci konzultovat prodej své nemovitosti: