Prodej chalupy v Sobkovicích. Jak jsem klientům ušetřil 1.6 mil. 

Můžete nafotit nemovitost jako z katalogu. Videoprohlídku natočit jako hollywoodský trhák, ale to vám nebude k ničemu, když cena bude střelena od boku a celková strategie bude od začátku špatně nastavena. Prodejem chalupy v Sobkovicích jsem zajistil klientům 1.6 mil. Kč. nad rámec jejich původního požadavku.

Základem úspěchu je správně zvolená strategie

Jelikož se řídím heslem, kdo je připraven není překvapen, tak před každou schůzkou věnuji potřebný čas důkladné přípravě, tak abych na schůzku dorazil s maximem informací o nemovitosti. A ne jinak to bylo i v tomto případě. Majitelé chalupy v Sobkovicích, mimo jiné příjemní lidé, měli jasnou představu o ceně a to 2.5 mil, pod tuto částku, že se nechtějí v žádném případě dostat. Běžný makléř by možná cenu potvrdil, připravil vše potřebné k prezentaci a propagaci a dál by to neřešil, ale to nebyl můj případ.

Prodej chalupy Sobkovice
Chalupa s vyznačeným pozemkem

Chalupa s velkým pozemkem byla v slušném stavu a požadovaná cena vzhledem k aktuální situaci tak v mých očích byla nastavena poměrně nízko. Už když jsem se na schůzku připravoval, tak mě napadlo navrhnout oddělit část velkého pozemku a prodávat ho samostatně. Tento nápad jsem sdělil i majitelům a oni souhlasili. Aby se tento záměr dal vůbec realizovat, bylo nutné zajistit změnu územního plánu. Starosta Sobkovic i územní plánování v Žamberku mi ale dali jistotu, že změna vzhledem k vyhovujícím podmínkám není problém a musíme pouze počítat s časovou náročností. Prvním krokem tak bylo oslovit geodeta, který připraví návrh geometrického plánu, který pozemek rozdělí. 

Prodej chalupy se podařilo realizovat za pár dnů

Po návrhu, jak rozdělit pozemek jsme tedy mohli přistoupit k prodeji chalupy. Majitelům jsem předložil zpracovaný tržní odhaddoporučil prodejní cenu 3.2 mil. z čehož byli příjemně překvapeni, ale moc nevěřili, že za tuto cenu dojde k realizaci. Nezanedbávám přípravu ani následnou propagaci, takže se nám po chvíli začali hlásit první zájemci. Po prvních prohlídkách bylo jasné, že dřív nebo později někdo projeví zájem, a tak se také stalo. Klienti byli z chalupy nadšeni a mohli si oddechnout, že po roce a půl hledání našli vytoužené místo pro rodinnou rekereaci. Mohlo se tedy přikročit k dalším krokům, které vedou k převodu nemovitosti. Dnes už je chalupa převedena, zaplacena a předána a noví majitelé si tak mohou v klidu plnit svůj dlouholetý sen. 

Prodej pozemku, který v tu chvíli nebyl určen k zástavbě.

Výměrou 1 500 m2, krásným výhledem na Suchý vrch, napojením na veřejnou komunikaci a dostupností sítí, tak tím vším disponoval nově vzniklý pozemek. Cenu vzhledem k okolnostem jsme se po mém návrhu rozhodli stanovit na částku 900 tis. Kč. V Orlických horách je pozemků k prodeji velmi málo, takže i zde bylo jisté, že kupce bez problému časem najdeme. Jen bylo nutné vypořádat se skutečností, že v době prodeje bude probíhat změna územního plánu. Někteří zájemci tuto situaci nebyli ochotni akceptovat a od záměru ustoupili, i když reálnost změny měli potvrzenou územním plánováním a starostou obce. Po necelých dvou měsících, kdy proběhlo několik prohlídek a mnoho telefonických a mailových jednání bylo hotovo. Dnes už máme podepsánu budoucí kupní smlouvu a čekáme pouze na schválení změny územního plánu zastupitelstvem obce.

Podtrženo sečteno, tak oproti původnímu požadavku jsem klientům vydělal krásných 1.600.000 Kč a to už je myslím slušná suma, kterou tak mohou využít nad rámec svých plánů. Odměnou pro mě byla nejen provize, ale také pocit z dobře odvedené práce. Kladné reference jsou důkazem, že jsme získal další spokojené klienty. 

Jak jsem zmiňoval na začátku, tak nejdůležitějším bodem prodeje je správně zvolená strategie prodeje, která se skládá z mnoha kroků. Bez plánu totiž není možné dosáhnout cíle. Ať už prodáváte dům, chalupu nebo byt, tak tuto část nikdy nesmíte podcenit. Pokud budete uvažovat o prodeji a nejste zrovna znalec, tak radši celý proces přenechte někomu, kdo své práci rozumí. Nepřipravíte se, tak zbytečně o peníze.

Lubomír Doleček
V realitách se pohybuji už od roku 2009. K velké změně došlo v roce 2014, kdy jsme založili naší realitní kancelář HESTIA Group. Z dosavadní praxe jsme věděli, co klientům chybí a co dělat jinak a lépe. Vím, že pro mnoho klientů je prodej nebo nákup nemovitosti největším životním obchodem a mým úkolem je tedy pomoci, aby tímto krokem prošli snadno, rychle a bez jakýchkoliv starostí. Zakládám si na etickém, férovém a slušném přístupu. Nesetkáte se tak s tím, že bych nesplnil na čem se domluvíme. 
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.