Upravit stránku

Jak postupuji při odhadu nemovitosti?

Mám velké zkušenosti s prodejem nemovitostí v okresech Pardubického a Královehradeckého kraje. Samozřejmě nečerpám pouze ze svých zkušeností, ale k určení ceny využívám interní databáze prodaných nemovitostí, cenové mapy prodávaných nemovitostí a v neposlední řadě mám přístup do databáze transakčních cen katastrálního úřadu.  

V čem vám odhad pomůže?

⇒ V první řadě bude cena nastavena tak, abyste neprodali pod cenou a nebo naopak při vysoké ceně nemuselo docházet ke zbytečným slevám.

⇒ Nemovitost s adekvátně nastavenou cenou se prodá v průměru do 2 měsíců, takže se z ní nestane tzv. ležák.  

⇒ Pokud o prodeji pouze přemýšlíte, tak se z odhadu dozvíte, zda je ta pravá doba vaší nemovitost prodat. 


Co cenu výrazně ovlivňuje?

Lokalita

Na cenu má velký vliv úroveň občanské vybavenosti jako například: dostupnost škol a školek, obchodů, zdravotnických zařízení, úřadů atd. Dále potom kupní síla vzhledem k pracovním příležitostem. Hodně ceněna je i možnost sportovního vyžití v okolí. 

Stav nemovitosti

Nemusím snad ani uvádět, že špatný, zanedbaný a dnešní době nevyhovující stav nemovitosti snižuje cenu někdy i o desítky procent. Nejvýznamnější vliv například u domů mají staré rozvody, stav střešní konstrukce, zastaralé vnitřní vybavení. Jednoduše vše co vyžaduje nákladné investice. 

Dispozice

Velkou mírou se na ceně projevuje i její dispozice. U domů jsou v dnešní době v popředí zájmu dispozice 4+1 nebo 5+1 a u bytů 1+1 a 3+1. Z dalších parametrů je důležité rozložení místností, orientace na světové strany, sociální a technické zázemí. Cenu například snižují rozlehlé chodby, které zbytečně ukrajují užitnou plochu.  

Příslušenství

Čím více toho k nemovitosti náleží, tím vyšší je jeho cena. Máte u domu velkou a udržovanou rovinatou zahradu, bazén, garáž, pergolu s grilem a terasu? To vše má samozřejmě obrovský vlil na cenu. Jak je uvedeno na začátku, čím více toho k domu nebo bytu náleží tím se cena zvyšuje.


Úroveň prezentace

Následným krokem po odhadu je správně zvládnutá prezentace. Pokud nezvládnete úroveň prezentace, tak i správně určená cena nepovede k úspěšnému prodeji. Zájemci  v dnešní době vyhledávají nemovitosti na realitních serverech, sociálních sítích a jiných online kanálech. Vyzdvihnout klady nemovitosti lze například profesionálními fotografiemi, videoprohlídkou, 3D půdorysy, popisem nemovitosti. I u nemovitostí v horším stavu lze tímto způsobem vzbudit zájem o případnou prohlídku.