Upravit stránku

Prohlídky jako důležitá součást úspěšného prodeje

15.10.2019Doleček LubomírProhlídka nemovitosti Prodej nemovitosti Realitní články 

Prodáváte nemovitost? Pokud se vám podaří správně nastavit prodejní cenu domu či bytu a zajistit nabídce kvalitní plošnou prezentaci a propagaci, zpravidla se po pár dnech začnou hlásit zájemci o prohlídku. Ne vždy se však jedná o váženého nebo vhodného zájemce a takové případy je potřeba rozpoznat. Pokud se jedná o vážného zájemce, přichází na řadu vaše umění vyjednávat, které rozhodne o výsledku. Jak tedy poznat vhodného a financování schopného zájemce? Co je nutné dodržet, chcete-li při prohlídce vážného zájemce bez ústupků přesvědčit, že toto je nemovitost pro něho?

 

Už první kontakt je velmi důležitý

Prvotní hovor (většinou telefonický) poslouží jako „síto“, bez něhož byste zbytečně při prohlídkách ztráceli čas a energii. Už v této fázi je nutné zjistit, zda má zájemce všechny informace o nemovitosti (stav, dispozice, lokalita apod.) Často se stane, že zájemce už na základě detailních informací poskytnutých po telefonu usoudí, že nemovitost není pro něho. Většinou však chtějí zájemci nemovitost vidět, jelikož fyzickou prohlídku nic nenahradí. Nicméně, má prohlídka smysl i pro vás? 

V této chvíli je potřeba zjistit, jakým způsobem budou nemovitost financovat. Kupodivu spousta zájemců často nemá představu o tom, jak by případnou koupi realizovali. Chcete-li šetřit čas všech stran, zjistěte tuto informaci dopředu, nebo rovnou nechte možnosti financování zájemce prověřit. Můžete narazit i na zájemce, kteří prověření odmítnou, jelikož vlastně ani nic koupit nechtějí a na nemovitost se chtěli „pouze podívat“.

Komunikace při prohlídkách

Pokud je dodrženo výše uvedené přicházejí na řadu prohlídky s relevantními zájemci a efektivní komunikace je alfou a omegou úspěšného prodeje. Příprava je základem úspěchu, jelikož zájemci mohou mít desítky otázek a některé pro majitele nemusí být ani příjemné.  Základem je zkompletovat všechny dostupné a hlavně ty ze zákona povinné dokumenty, které při prodeji musíte předat.  Dále je nutné připravit si odpovědi a komunikační strategii pro různé scénáře.

Při komunikaci rozhodně není vhodné řešit například vaši finanční situaci, rodinné problémy, sousedské vztahy aj. Rozhodně nejde o to něco zamlčovat, ale je zbytečné předat informaci, která klienta může odradit, případně mu nahrává možnost zvýšit tlak na slevu z kupní ceny. Pouze relevantní, úplné a faktické informace je to co by si měl zájemce z prohlídky odnést. Například informovat zájemce skrytých technických vadách, o kterých víte, je velice důležité. V mém článku, který se skrytým vadám věnuje se dozvíte více.

Proč byste neměli být u prohlídek

Jako majitel máte jednu obrovskou počáteční nevýhodu - k nemovitosti máte osobní vztah. Osobně svým prodávajícím klientům doporučuji se prohlídky neúčastnit, případně nezasahovat do jednání. Pamatujte, že někteří zájemci se snaží různé aspekty nemovitosti všemožně napadnout s cílem snížit cenu. To pro vás nemusí být příjemným zážitkem. U prohlídek je důležité do obchodu nevkládat emoce.

Přenechte prodej profesionálovi 

Pokud si nejste úplně jisti, že vše uvedené na sto procent zvládnete, doporučuji sjednat si nezávaznou schůzku se zkušeným realitním makléřem a prodej s ním alespoň konzultovat. Prohlídky jsou jeho denním chlebem a hravě si s komunikační strategií a vším souvisejícím poradí.

Podám vám pomocnou ruku

Nechte si poradit a ještě před zahájením prodeje své nemovitosti mi napište o nezávaznou konzultaci. Váš prodej pak bude probíhat bezpečně a hladce. Vy tak za nemovitost získáte mnohdy i vyšší částku, než je ve vašich představách.

.  

Nechte si poradit a ještě před zahájením prodeje své nemovitosti požádejte o nezávaznou konzultaci. Stačí vyplnit nezávazný formulář, zabere vám to méně než minutu. Brzy se vám ozvu.

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.