Profesionální makléř Vám zajistí úspěšný prodej. Víte jak ho vybrat?

Tak jako v jiných oborech, tak i v realitách jsou lidé, kteří své práci rozumí a vykonávají ji pečlivě a potom lidé, kteří svou práci neberou úplně vážně. To následně značně poškozuje dobré jméno celého oboru. Je ale hlavně na Vás prodávajících, abyste při výběru realitního makléře postupovali pečlivě.

Když si vyberete zkušeného makléře, tak celý proces prodeje pro vás bude příjemnou zkušeností. Nejen, že z prodeje vytěžíte vyšší částku, ale odpadnou vám starosti a ušetříte mnoho času. V opačném případě může prožít horor ze kterého se budete dlouho vzpamatovávat. Podle čeho tedy vybírat a na co si dát pozor?

Porovnejte úroveň prezentace jednotlivých makléřů

V dnešní době, kdy je vcelku snadné si dohledat množství informací na internetu. Webové stránky, profily na sociálních sítích, prezentace na realitních serverech, tak tam všude byste makléře měli dohledat. Pokud se Vám to podaří, tak si například prohlédněte úroveň jeho prezentace. Prvním ukazatelem je, jakým způsobem a kde všude prezentuje nemovitosti. Zhodnoťte kvalitu fotografií a textaci nabídek. Zda už toto je na špatné úrovni, tak byste měli zpozornět a radši oslovit někoho jiného.

Zkuste dohledat reference spokojených klientů, které vám potvrdí odbornost. No a pokud nic z uvedeného nenajdete, tak je velmi pravděpodobné, že se nejedná o zkušeného makléře. Vaše nemovitost skončí s velkou pravděpodobností špatně prezentovaná na pár realitních serverech.

Komunikace při schůzce

Důležité je si do začátku říct, že makléř musí být v první řadě obchodník a komunikace je jedním z ukazatelů, zda tomu tak u daného makléře je. Makléř by Vám jednak měl vysvětlit, nejen jakým způsobem bude probíhat prezentace, ale nastínit Vám celkový průběh obchodu. Jednoduše musí vědět, o čem mluví. Na schůzku se musí dostavit už se základními informacemi o nemovitosti. Pokud přijde nepřipraven a máte pocit, že by Vám neprodal ani jízdní kolo, tak se s ním raději rozlučte a hledejte dále.

Nenechte se nachytat na řeči typu „jsme největší“ nebo „prodáváme nejvíc nemovitostí“. Ten, kdo nemovitost v první řadě musí prodat, je makléř a ne značka pod kterou pracuje. Samozřejmě realitní kancelář musí disponovat dostatečným zázemím – od právníků přes projektanty, geodety až po účetní, ale makléř je ten, přes kterého veškerá další komunikace probíhá.

Profesionální makléř má připravenou strategii prodeje

Pokud chci něco prodat, tak je nutné vědět jak. Makléř by vám měl předložit, jakým způsobem bude postupovat od začátku až do konce spolupráce. Měl by vám předložit zpracovaný marketingový plán. Příprava na prezentaci, promyšlený plán propagace, práci se zakázkou a zájemci a samozřejmě co je součástí provize. To vše a mnoho dalšího by marketingový plán měl obsahovat. Je důležité, abyste jako klient od začátku věděl, co vám bude poskytnuto a jak bude prodej vypadat krok po kroku.

V průběhu obchodu vám průběžně předává informace

Co asi každý prodávající očekává, jsou pravidelné informace o průběhu obchodu – např. jaké jsou závěry z dosavadních prohlídek, jak funguje marketingová kampaň s doložením výsledků a případně další doporučení jak dále bude se zakázkou pracováno. Realitní makléř vás nesmí nechat v nevědomosti o průběhu obchodu.

Závěrem

Pokud Vám makléř nepředloží nic z výše uvedeného, spolupráce s ním pro vás nejspíš nebude znamenat dobrou zkušenost a za jeho nekompetentnost opět ponese vinu celá profese. Nenechte se také zlákat pouze na výši provize. Nízké provize jsou tahák, který se proti vám obrátí tím, že víceméně nedostanete buďto žádné nebo velice špatné služby. Pokud si vyberete makléře, ale nejste si úplně jisti, tak se s makléřem domluvte na kratší zkušební spolupráci (řekněme 1 měsíc) a následně uvidíte, zda jste zvolili správně. Smlouvu s ním pak můžete kdykoliv ukončit, nebo prodloužit.

Chci konzultovat prodej své nemovitosti:

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.