Upravit stránku

Proč jsou fotografie při prezentaci důležité?

26.10.2017Doleček Lubomír

Realitní servery i stránky realitních kanceláří jsou mnohdy plné nekvalitně zpracovaných prezentací. Přitom fotografie je to první s čím se zájemci setkají a první dojem je, jak všichni víme, velice důležitý, takže je mnohdy zcela nepochopitelné, s jakými fotografiemi se v prezentacích setkáváme (za některé fotografie by se musel stydět i můj devítiletý syn).

V čem spočívá problém?

Samozřejmě jsou nemovitosti, kde udělat jednu aspoň trochu kvalitní fotografii se rovná malému zázraku, ale většinou i ve starších nemovitostech je možné z fotek vytvořit kvalitní prezentaci, aniž by se muselo cokoliv retušovat. Určitě ale nepochopím případy, kdy se prodávají nemovitosti s hodnotou v řádech milionů, jejichž inzerát obsahuje fotografie naprosto příšerné. Ještě větší ostudou je, když toto prezentuje realitní makléř, „profesionál“, který se o prodej stará. Takto prezentovaná nemovitost minimálně ztrácí atraktivitu mezi konkurencí.  Každý kdo prodal alespoň několik nemovitostí a měří své výsledky, ví, že kvalitní fotografie přilákají vždy více zájemců, což vede k rychlejšímu prodeji za vyšší cenu.

Zde vám uvádím jeden jednoduchý příklad, jaký rozdíl v prezentaci může být. Na první fotografii nejsou dodržena ani základní pravidla a poměrně drahá kuchyňská linka se tak stává prakticky tuctovou. Na druhé fotografii jsou dodržena základní pravidla focení a interiér tím dostává zcela jinou exkluzivitu.

Už jistě chápete, proč jsou fotografie důležité..

Je samozřejmě mnoho pravidel, které musíte při fotografování nemovitosti dodržet a samozřejmě také velice záleží na vybavení, které k tomu používáte (doopravdy nejde kvalitně fotit na mobil nebo kompakt za 5.000 Kč), ale to by bylo na více dílný seriál.

Poučení?

Když se rozhodnete prodat nemovitost přes realitní kancelář, nejprve si projděte prezentaci jednotlivých makléřů z vašeho okolí a i podle toho vybírejte, protože už na tomto poznáte, zda svou práci bere vážně.

Samozřejmě, moji klienti se nemusí o žádný podobný aspekt prodeje bát. Svoji práci dělám svědomitě a s nasazením.

Pokud hledáte pomoc s prodejem, rád s vámi vše NEZÁVAZNĚ zkonzultuji

  • Položky označené hvězdičkou (* ) jsou povinné.